למה אנחנו מרגישים לא אהובים? חמש שפות לאהבה

שתפו את הפוסט

אני אוהבת אוכל.

אני אוהבת כשהמקרר מלא ויש לי מבחר, אני אוהבת את שילובי הטעמים שלי ואפילו הבנתי לאחרונה שאני נהנית לבשל ועושה את זה אפילו לא רע.

אני חיה עם בן זוג שאוהב פיתה וטחינה. מבחינתו זו תזונה יומיומית מספקת לגמרי וגם זה כשהוא בכלל נזכר שהוא צריך לאכול משהו כי הוא לא סובל כמו שאר בני האנוש מתחושות רעב.

מבחינתי, לבשל ארוחה טובה ומפנקת זה הפינוק האולטימטיבי.

אני מתמלאת תחושת סיפוק כשנהנים מהאוכל שבישלתי וכשהוא נגמר מהר מהר מרוב שהוא טעים לכולם.

המפגש בין ההתלהבות שלי מאוכל לפיתה-עם-טחינה שלו יכל להיות מאד מתסכל כשאני מחשיבה את הבישולים והדאגה שלי לתזונה שלו כאיכפתיות ודאגה, ומבחינתו זה שיש או אין אוכל זה בערך אותו הדבר.

הוא אוהב מגע. אנחנו מתכרבלים כל הזמן. בשבילי זה נחמד ונעים אבל בגבולות הסביר, לא צריך להגזים. עבורו זה אוויר לנשימה.

כשהוא נוגע בי הוא הכי אוהב אותי שיש, עבורי זה יכול לפעמים להרגיש יותר מדי ובכלל, עדיף שתיקח עכשיו את הרכב למוסך כי אני אוהבת אותו מתוקתק ומשהו שם לא עובד כמו שצריך.

כל אחד מאתנו אוהב בדרך אחרת

טבעי שנרגיש שאהבה מביעים בצורה שטבעית לנו, אבל מסתבר שיש דרכים שונות להרגיש ולהביע אהבה.
נהוג לחלק את דרכי הבעת האהבה לחמש צורות שונות –

מילולית

ביטוי מילולי לרגשות ותחושות. שיחות, מכתבים, הודעות, כל דרך בה יש הקשבה הדדית והבעה במילים.

מגע

ביטוי רגשות וצרכים באמצעות מגע.
אנשים אלו יפתרו קונפליקטים באמצעות מגע (כולל מגע מיני) וירגישו אהובים באמצעות מגע.

מתנות

מחוות קטנות או גדולות, זה יכול להיות הציור הקטן של הלב שהיא ציירה לך על הכריך, פתק שהוא שם לך במזוודה או טבעת יהלום. דברו עם אנשי המתנות במחוות והם יהיו מאושרים.

שירותיות

יש משימות לעשות? אנשי השירות יודעים לזהות אותן ולתקתק. הכנת אוכל, סידור, תליית מנורות וכו. עבורם, זיהוי הצרכים ומילויים הם עולם ומלואו וגורם להם להרגיש נראים וחשובים.

זמן איכות

כדי להרגיש אוהבים ונאהבים אנשים אלו זקוקים לזמן במשותף, עם או ללא מטרה.

 

בלי שנהיה מודעים לשונות בין הדרכים השונות להביע אהבה אנחנו עשויים להיות מאד מתוסכלים מכך שאנחנו לא נאהבים (הוא לא קנה לי מעולם מתנה!) או אפילו להרגיש מנוצלים (אנחנו לא מדברים והוא מנסה ליזום מיניות) ושלא מזהים את צורת האהבה שלנו (סידרתי את כל הבית ונתתי לה לישון והיא קמה ולא אמרה אפילו תודה).

חשוב לזכור שבני אדם שונים זה מזה ושגם בזוגיות תמיד יהיו אחוזי התאמה חלקיים.

כדי להסתדר בצורה טובה יותר במקומות בהם יש בינינו שונות, כדאי ללמוד לקבל אחד את השני ולא לצפות ולנסות לשנות את האחר להיות כמוני.

אם לומדים לזהות את שפת האהבה של האחר אפשר לנסות להעניק לו אהבה בדרך שמדברת אליו וללמוד לקבל את האהבה בצורה בה הוא מסוגל להעניק לנו אותה.

קארן פרי

מאמרים נוספים בנושא

מה חשוב שיתקיים בזוגיות טובה

המון מילים נכתבות על זוגיות, מנסות לפצח את האתגר של שני אנשים שונים שמתכנסים יחד למשך שנים, משתנים כל הזמן, ומושפעים מהסללות תרבותיות, כלומר איך

דברים שכדאי לדעת לגבי הצבת גבולות

להציב גבול על עצמי, להציב גבול על אחרים, לשמור על הגבולות שלי, לאתגר את הגבולות… אני מרגישה שיש הרבה בלבול לגבי גבולות, על מי מציבים

אני מזמינה אותך לשיחת ייעוץ והתאמה בחינם

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם

אני יודעת שאם הגעתם לכאן אתם חווים כרגע קושי ודילמה, מרגישים חסרי כוחות או חסרי אונים ובעיקר - נמאס לכם ואתם רוצים שינוי.

המטרה שלי היא לעזור לכם לקבל תחושה של שליטה על החיים שלכם כבר מהפגישות הראשונות.

השאירו את הפרטים ובואו נתחיל