פוליאמוריה – איך מאזנים בין התאהבות חדשה לאהבה ותיקה?

שתפו את הפוסט

מזל טוב, התאהבתם!

אתם יושבים על הספה עם מבט מזוגג, הודעות מרטיטות את ליבכם וחיוך מטופש מרוח לכם על הפרצוף, אלא שלידכם יושבים בן/בת הזוג הותיקים שכבר מזמן לא הרגישו כזו התרגשות מכם וכעת נאלצים לצפות בה מהצד ולהתמודד עם ההבנה שאהוב חדש שבה את ליבכם.

אולי הם מבינים את זה, אולי גם הסכימו ואולי אפילו הרצון לפתוח את הזוגיות היה שלהם, אבל זה מכווץ, כואב ומעורר קינאה, ואנחנו פשוט לא רגילים למצב כזה.

כל החיים ראיתם סרטי happily ever after והמודל המונוגמי שולט כמעט בלעדית בתודעה החברתית.

כשהתחתנתם או בחרתם לגור יחד או פשוט נכנסתם לזוגיות היתה מעין הבטחה לא מדוברת באוויר שאת או אתה הם ה-אחד. בכם בחרו על פני כולם. לפעמים בזכות הזוגיות ניצלתם מעולם הדייטים המתסכל. בכל מקרה, אין לכם ממי לקחת דוגמא איך חיים בצורה כזו והכאב יכול לצרוב ממש.

גם לצד המאוהב לא קל. אם עד עכשיו היה רגיל לעוף על כנפי ההתאהבות ולחגוג אותה, הרי שכעת הוא צריך לרסן אותה ולהצניע כדי לא לפגוע. גם אם מתחשק לו להפגש כל יום, כל היום, כנראה שיימנע מכך אם הוא מעוניין לשמר את הזוגיות הותיקה.

בקיצור - מורכב

כדי לאזן בין הדברים צריך לזכור ולהזכיר לעצמכם שמה שקורה לכם במח בזמן התאהבות הוא מה שקורה בזמן שלוקחים קוקאין. אותן תגובות כימיות ואותם מאפיינים, כלומר – זה לא אמיתי. זה כיף, זה מרגש, אבל אל תאמינו למחשבות הכה נפוצות שהנה, מצאתם את הנסיך או הנסיכה והם כל כך מתאימים לכם, כמו שמעולם אף אחד לא התאים לכם.

באופן כללי בזוגיות אם יש 60-70 אחוזי התאמה זה נחשב גבוה וסביר שגם בני הזוג החדשים מתאימים לכם באחוזים
דומים.

בכל מקרה לא בחרתם בזוגיות מונוגמית חדשה אלא בחרתם לחוות פוליאמוריה, ריבוי אהבות, אז בואו נאהב.

תעשו כיף. תעשו חיים!

אדם לא עוזב מקום שטוב לו בו, אז תדאגו שיהיה לכם כיף בזוגיות הראשית הוותיקה.

תעשו ביחד דברים כיפיים, תחוו חוויות, הביאו את העושר המיני החדש הביתה וחיקרו מיניות חדשה, אולי זה זמן טוב ללכת לסדנאות מיניות ביחד ולהעיז קצת יותר ממה שהעזתם עד כה.

נכון שיש עכשיו המון שיחות. פוליאמוריה דורשת יכולות תקשורת גבוהות והרבה אחריות אישית, אבל חשוב מאד מדי פעם להניח את השיחות המעיקות לעיתים בצד, ופשוט לעשות כיף.

טיפול זוגי

יצא לי לעבוד עם כמה זוגות בייבי פולי שהתקשו לאזן בין 2 מערכות היחסים שלהם, החדשה והוותיקה, עד שאחד הצדדים חווה משבר כזה או אחר – פיטורין, מחלה, אולי אפילו פרידה מבן זוג פוליאמורי, והאחר היה שם עבורו והיווה עוגן יציב ואוהב, וזה בעיני אחד היתרונות החשובים של זוגיות ותיקה – החברות שמבוססת על ותק, על מסע משותף ועל הכרות מעמיקה.

מי מכיר אתכם יותר טוב מבני הזוג הוותיקים? יודעים איך לפנק אתכם ולתמוך בכם, לחפות עליכם בתפקוד המשפחתי או להביא לכם קפה למיטה בדיוק כמו שאתם אוהבים?

ביחד עברתם אי אלו דברים, התגבשתם והוכחתם נאמנות ומחויבות. זה לא הולך ברגל.

תוסיפו לזה כיף יחד ואולי גם חידוש שדווקא הפוליאמוריה הביאה לחייכם (שיחות שונות, תחומי עניין חדשים, מיניות חדשה שהזכרתי קודם…) והנה דרך נהדרת להנות גם מזה וגם מזה.

הקפידו לתת לבני הזוג הוותיקים תחושת בטחון. הם מתמודדים כעת עם סיטואציה לא פשוטה והם מפחדים מהמשמעות של זה ומהירידה בחשיבותם בעינכם.

דברו על מה שיכול לעזור להם, הושיטו להם יד בעיניים אוהבות שרוצות שיהיה להם טוב.

אולי זה יהיה להתקשר לפני דייט וגם אחריו. אולי לחזור עם פרח הביתה. אולי זה יהיה להחזיק את היד ולספר כל מה שהיה בדייט (בידיעת הצד השלישי כמובן) ואולי זה יהיה לחסוך מהם את התיאורים – כל אחד ואחת ומה שמתאים להם.

ומעל הכל – זיכרו שבחרתם. אחד בשני, וגם באהבות נוספות, ושכדאי לתחזק את כל הקשרים מתוך בחירה מודעת שזה רצונכם.

קארן פרי

מאמרים נוספים בנושא

אני מזמינה אותך לשיחת ייעוץ והתאמה בחינם

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם

אני יודעת שאם הגעתם לכאן אתם חווים כרגע קושי ודילמה, מרגישים חסרי כוחות או חסרי אונים ובעיקר - נמאס לכם ואתם רוצים שינוי.

המטרה שלי היא לעזור לכם לקבל תחושה של שליטה על החיים שלכם כבר מהפגישות הראשונות.

השאירו את הפרטים ובואו נתחיל