מה היתרונות של זוגיות פתוחה – מדריך מקיף (מאמר רביעי)

שתפו את הפוסט

היתרונות הבולטים של זוגיות פתוחה

תחושות של חופש, איפשור, חיות, האפשרות להתאהב מחדש, לחוות מיניות אחרת, לחוות את עצמנו שונים במפגש מול אנשים שונים, לנהל מערכות יחסים עם אנשים נוספים ולהרחיב את הלב, לחיות אהבה, להרחיב את אפשרויות הבילוי שרגילים אליהן, לצאת להרפתאות ועוד…
מכיוון שיש סוגים רבים ושונים של אמונוגמיה, ישנן גם אפשרויות רבות לחוויות שהן לרוב שונות מהחוויות הקבועות, במיוחד כשמדובר במערכת יחסים שהתחילה כמונוגמית.
רוב הזוגות הפתוחים לא חיים בצורה חופשית לגמרי, בין אם בגלל שיש בית משותף להחזיק, משפחה לגדל, עבודה וגם זוגיות ותיקה ופחדים שמאטים את הקצב ובכל זאת, זה יותר ממה שהיה קודם –
לאהוב יותר מאדם אחד, לפלרטט, לשחק, להתנסות, ללמוד מיניות אחרת, להיות יותר משוחררים וחופשיים… התחושה הזו שאין יותר איסור מוחלט, גם אם לא הכל מותר אפשר לדבר על יותר דברים, או על הכל, ואולי גם להגיע אליהם עם הזמן, לגלות את עצמנו באלף ואחת דרכים חדשות – זו תחושה נפלאה של חופש, בטח אחרי שנים של מונוגמיה.

רגע, מה קורה בבית...?

חלק מהזוגות הוותיקים יחוו גם התעוררות מחדש של התשוקה בינהם בשל מה שמכונה "מכשול אירוטי" – התחושה הזו כשבני הזוג הופכים להיות קצת פחות מושגים, קצת פחות מובנים מאליהם והרבה יותר נחשקים.
למען האמת, זוגות שמצליחים לשמר את התחושה שיש בה קצת סכנה ואין בטחון מלא, בלי להתמוטט מזה – מרוויחים תשוקה וארוטיקה, אבל בדרך כלל, הצורך בבטחון עולה על הצורך בהרפתקאה והארוטיקה משלמת את המחיר.
למרבה הצער, לרוב אחרי תקופה, כשמתרגלים למצב החדש או כשהסכנה מוסרת, הדברים חוזרים להרגלם אז על אף שמה שמאפשר את הפריחה המחודשת הוא פחד מסוים, כדאי להנות ממנה כל זמן שהיא נמשכת, כי דווקא הכיווץ הוא זה שגורם לזה לקרות.

שכחתי מי אני

בעיני, היתרון הגדול ביותר של פתיחת זוגיות הוא האפשרות לגלות את עצמנו ולעשות עבודת התפתחות אישית וזוגית מרתקת.
לפעמים בפעם הראשונה בחיים אנשים זוכים להזדמנות אמיתית לבדוק עם עצמם מה הם באמת רוצים ולהשיל דפוסי ריצוי, להתקרב לאותנטיות שלהם, להתחזק רגשית בעקבות התנסויות ולפתח כוחות ויכולות התמודדות – ואלו מתנות ענקיות.
 
קארן פרי

מאמרים נוספים בנושא

אני מזמינה אותך לשיחת ייעוץ והתאמה בחינם

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם

אני יודעת שאם הגעתם לכאן אתם חווים כרגע קושי ודילמה, מרגישים חסרי כוחות או חסרי אונים ובעיקר - נמאס לכם ואתם רוצים שינוי.

המטרה שלי היא לעזור לכם לקבל תחושה של שליטה על החיים שלכם כבר מהפגישות הראשונות.

השאירו את הפרטים ובואו נתחיל