מיניות בזוגיות ארוכת שנים

שתפו את הפוסט

נדמה לי שכשזה מגיע למיניות, ובפרט מיניות בזוגיות ארוכת שנים, רב הנסתר על הגלוי.

מיניות היא איזון עדין בין המון פרמטרים ואף אחד לא יכול לתת נוסחה למשהו שאם נעשה התשוקה תישמר לאורך כל שנות הזוגיות.

מיניות היא כמו פרח עדין שמנסים לטפח בבית. אפשר להשקיע את כל המאמצים ועדיין הוא ינבול – או יפרח. אפשר להעביר אותו מיקום ומשהו ישתנה – לטובה או לרעה. זה שברירי ולא תמיד תלוי בנו.

לתפיסתי, כדי לתת למיניות את מירב הסיכויים לפרוח צריך להשאיר אותה כמה שיותר נקיה וחפה מפרשנויות ומשקל.

מה זה אומר?

בראש ובראשונה לזכור שמיניות היא מעשה כיפי בין אנשים. היא לא חובה, היא לא תנאי, היא לא בכח. הדרך המהירה ביותר להרוג תשוקה הוא להפוך מיניות למטלה, תשלום או דבר שאי קיומו גורר ענישה.

מיניות היא מגרש משחקים מהנה ואם עבורכם היא לא כדאי לעצור ולבדוק למה לא.

למיניות אין מטרה ואין יעד, לא אורגזמה או מספר אורגזמות. אפשר להנות ממיניות נפלאה גם בלעדיהן.

מיניות צריכה לקרות רק כשכל הצדדים מעוניינים שהיא תקרה.

על מיניות אין אשמה ואין בושה. אין משהו שהוא לא נכון או אסור (למעט פגיעה באדם אחר כנגד רצונו) וכדאי מאד שהשיח יכיל מרחב המאפשר לדבר על הכל ללא שיפוטיות.

האשמות מכווצות, מרחיקות ויוצרות טינה ובושה. גם אם עולה שיפוטיות זה לא משנה את העובדה שזו האמת של האדם האחר ואם לא נאפשר לו להגיד אותה – הוא פשוט יסתיר אותה מאתנו, אבל היא לא תעלם, לכל היותר תודחק.

מיניות כוללת הקשבה לאנרגיה.

אפילו אם תכננתי, אפילו אם טיפחתי ציפיות אבל ברגע האמת הגוף שלי לא בעניין ואכריח אותו, הוא יזכור לי את זה וחיבורי המח יקשרו מיניות לאי נוחות, לחוסר רצון, ל-לא.

יכול להיות אפילו שתוך כדי המיניות האנרגיות ישתנו ופתאום ייגמר לי, או שארגיש צורך בחיבוק או מגע מסוג אחר. מותר. זה בסדר. אפילו אם אני נורא רוצה בראש, אם הגוף לא בעניין, או אם המיינד שולח אלי מחשבה מציקה שמורידה את האנרגיות כדאי לתת לזה מקום, לדבר על זה, לתקשר את הצורך החדש שעלה.

אם אני מרגיש שמשהו קורה – לשאול, להבין, לראות את האחר ולראות גם את עצמי.

המטענים הרגשיים סביב מיניות שרובנו אימצנו במשך החיים הם האויבים הטבעיים של מיניות טובה.

לא מפליא שזהו פרח עדין היכול לנבול בקלות.

במציאות בה שיגרה, דרישה, בושה, אשמה והסתרה אורבים בכל פינה, אותנטיות ותקשורת הם הדשן וגם אז לא בטוח שהמיניות תימשך כי אחרי כל כך הרבה שנים לפעמים המשיכה פשוט נגמרת.

לפעמים אין אשמים, זה פשוט קורה, לא כי מישהו לא בסדר אלא כי טבע האדם להתרגש מחידושים וריגושים, ובכל זאת, אם יש סיכוי להשאיר את המיניות לאורך זמן ארוך, הדשן פשוט הכרחי.

קארן פרי

מאמרים נוספים בנושא

אני מזמינה אותך לשיחת ייעוץ והתאמה בחינם

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם

אני יודעת שאם הגעתם לכאן אתם חווים כרגע קושי ודילמה, מרגישים חסרי כוחות או חסרי אונים ובעיקר - נמאס לכם ואתם רוצים שינוי.

המטרה שלי היא לעזור לכם לקבל תחושה של שליטה על החיים שלכם כבר מהפגישות הראשונות.

השאירו את הפרטים ובואו נתחיל